Ambalajele flexibile au devenit o prezență cotidiană. Astăzi 
                      
                      
                                            nu ne mai putem
                      imagina o multitudine de produse  în
                      
                      
                                            lipsa ambalajului flexibil. Alimente de primă necesitate, 
                      
                      
                                            băuturi, produse cosmetice și chimice, produse industriale,
                      
                      
                      datorează ambalajului flexibil răspândirea pe piețe din ce 
                      
                      
                      în ce mai competitive.
                      
                      
                      Inovațiile tehnice și utilizarea unui număr din ce în ce mai
                      
                      
                      mare de materiale cu proprietăți superioare explică în mare
                      
                      
                      măsură supremația actuală a ambalajului flexibil. 
                      
                       
                      
                      
                      Avantajele indiscutabile pe care ambalajele flexibile le aduc  
                      fac din ele și în 
                      
                      
                      viitor o certitudine.
                      
                      
                      Dezvoltările tehnologice care caracterizează industria ambalajelor din ultimele
                      
                      
                      decenii nu au ocolit nici ambalajele flexibile. Aceste îmbunătățiri în structura
                      
                      
                      și proprietățile lor au condus la sau au fost generate de dezvoltări ale 
                      
                      
                      echipamentelor de ambalare. Pas cu 
                      pas, ambalajele și echipamentele au 
                      
                      
                      evoluat împreună până la nivelul excepțional de astăzi, nivel ce părea nu cu 
                      
                      
                      mulți ani în urmă imposibil de atins.
                      
                      
                      În acest sens, pe lângă imbunătățirile legate de structura și materialele utilizate
                      
                      
                      pentru producerea lor, ambalajele flexibile au dobândit noi forme. La formele
                      
                      
                      clasice, cu suduri pe 3 
                      sau 4 laturi s-au adăugat noi forme capabile să 
                      
                      
                      răspundă unor necesități mereu sporite.
                      
                      
                      Cu siguranță una dintre cele mai mari realizări în acest sens este apariția 
                      
                      
                      ambalajului  doypack .
                      
                      
                      Ambalajul doypack reprezintă nu numai o diversificare în ceea ce privește 
                      
                      
                      forma, un nou venit în familia ambalajelor flexibile. 
                      El s-a dezvoltat în stânsă
                      
                      
                      legătură cu tehnica de ambalare care-l realizează, mai precis cu familia de 
                      
                      
                      echipamente orizontale de formare, dozare și închidere. Doypack a deschis noi
                      
                      
                      domenii de aplicabilitate a ambalajelor flexibile, aducând cu el avantaje 
                      
                      
                      specifice și concurând alte metode de ambalare consacrate. În esență, deși
                      
                      
                      
                      este un ambalaj flexibil, el a împrumutat câteva 
                      dintre cracteristicile și 
                      
                      
                      avantajele unui ambalaj rigid. 
                      
                      
                      Printre avantajele ambalajelor doypack se pot enumera:
                      
                        
                        - 
                        
                        Preț redus
                      
                        
                        - 
                        
                        Foarte rezistent
                      
                        
                        - Permite 
                      etalarea prin poziția sa verticală stabilă
                      
                        
                        - 
                        
                        Poziția verticală permite etalarea întregii grafici
                      
                        
                        - 
                        
                        Poate fii realizat într-o multitudine de forme și dimensiuni
                      
                        
                        - 
                        
                        Poate avea capacități între 50 ml și 5 l
                      
                        
                        - 
                        
                        Poate avea diverse sisteme de închidere (atât pentru 
                      produse solide cât  
                        
                        și
                      
                        
                          pentru produse vâscoase sau lichide: dopuri, 
                      zipper, etc.)
                      
                        
                        - Impact 
                      redus asupra mediului (este complet reciclabil)
                      
                        
                        - 
                        
                        Poate avea orificii simple sau eurohole pentru 
                      etalare-agățare 
                      
                        
                        - 
                        
                        Permite utilizarea de folii transparente pentru 
                      vizualizarea produsului
                      
                        
                        - 
                        
                        Permite atașarea unor accesorii: paie, urechi de transport și apucare, etc.
                      
                        
                        - 
                        
                        Permite golirea completă ( se poate 
                        
                        stoarce) 
                      
                        
                        - 
                        
                        Permite înghețarea
                      
                        
                        - 
                        
                        Permite prezentarea grafică  
                        
                        superioară prin imagini de înaltă calitate 
                      și
                      
                        
                          impact  comercial
                      
                      
                      Tehnologic, echipamentele orizontale de ambalare form-fill-seal pot 
                      
                      
                      realiza atât ambalare clasică (ambalaje plate închise pe 4 
                      
                      laturi) 
                      cât și
                      
                      
                      ambalaje doypack. Flexibilitatea echipamentului permite 
                      realizarea unor
                      
                      
                      ambalaje extrem de variate ca tip, volum și formă, la 
                      viteze extrem de 
                      
                      
                      competitive.
                      
                      
                      Aplicabilitatea extinsă a ambalajelor doypack poate părea surprinzătoare, dar
                      
                      
                      an de an noi 
                      
                      industrii 
                      au adoptat această tehnică de ambalare și noi 
                      
                      
                      produse au îmbrăcat cu succes forma doypack.
                      
                      
                      Iată  câteva  exemple: 
                      
                      
                      ·
                      
                      
                      INDUSTRIA 
                      
                       ALIMENTARĂ:  
                      produse lactate, apă și băuturi 
                      
                      
                      necarbonatate, sucuri și piureuri de fructe, uleiuri 
                      comestibile, 
                      
                      
                      ketchup, muștar și maioneză, pulberi pentru creme și 
                      deserturi,
                      
                      
                      cafea, cacao, alune și semințe, măsline și murături, 
                      snaks, 
                      
                      
                      gemuri și compoturi, zahăr, bomboane și produse zaharoase, 
                      
                      
                      miere, hrană pentru animale, etc. 
                      
                      
                      · 
                      
                      
                      INDUSTRIA COSMETICĂ: săpunuri lichide, geluri și șampoane 
                      
                      
                      ·
                      
                      
                      INDUSTRIA CHIMICĂ: produse pentru curățenie și igienizare, 
                      
                      
                      clorosodice, detergenți lichizi  și pulbere, adezivi, 
                      apă distilată, etc.
                      
                      
                      Și exemplele pot continua.
                      
                      
                      Pe lângă avantajele deja enumerate și în comparație cu ambalajele rigide
                      
                      
                      convenționale, ambalajele doypack mai au două avantaje cruciale:
                      
                      
                      ·       
                      
                      
                      GREUTATE  REDUSĂ, care conduce la cheltuieli reduse de transport
                      
                      
                      ·     
                      
                      
                      SPAȚIU REDUS DE DEPOZITARE a ambalajelor goale, ceea ce conduce la 
                      
                      
                      cheltuieli reduse de depozitare (nu se mai depozitează 
                      aer)
                      
                      
                      Ambalajul flexibil pentru doypack, în bobine, duce la economii de 
                      
                      
                      până la 97 % spațiu de depozitare !